Do lázní se zdravotní pojišťovnou
Poradíme Vám, jak postupovat při žádosti o lázeňský pobyt hrazený zdravotní pojišťovnou.
Postup žádosti o lázeňskou péči
-
Základem je dokument "Návrh na lázeňskou péči", který vypisuje praktický lékař na doporučení odborného nebo ošetřujícího lékaře. "Návrh" ke stažení a vytištění naleznete na webových stránkách Svazu léčebných lázní ČR. Ukaž více informací
-
"Návrh" může vypsat také odborný lékař před ukončením hospitalizace nebo při ambulantní kontrole písemně doporučí lázeňskou léčbu. Toto písemné doporučení odevzdáte praktickému lékaři, který pro Vás „Návrh" vypíše.
-
Lékař uvede do „Návrhu" indikaci, lázeňské místo a dle zdravotního stavu klienta navrhne komplexní nebo příspěvkovou lázeňskou péči. Následně odešle "Návrh" do zdravotní pojišťovny. Doporučujeme do návrhu vypsat přímo název hotelu v daném lázeňském místě.
-
"Návrh" vždy schvaluje revizní lékař dané zdravotní pojišťovny. Zdravotní pojišťovna odesílá schválený návrh přímo do lázeňského zařízení uvedeného na "Návrhu".
-
Neschválí-li zdravotní pojišťovna hrazenou lázeňskou péči, můžete absolvovat pobyt v lázních jako samoplátce. Ukaž léčebné pobyty
Možnosti lázeňské péče
Komplexní lázeňská péče (KLP)
- Zdravotní pojišťovna hradí léčbu, ubytování i celodenní stravu.
- KLP čerpá klient v době pracovní neschopnosti.
- Délka léčení je stanovena na 21 nebo 28 dnů v závislosti na druhu indikace.
- Pokud revizní lékař schválí průvodce pro pobyt dospělého klienta, hradí zdravotní pojišťovna průvodci ubytování a stravu.
- Lázeňskou rehabilitaci lze v některých případech prodloužit. "Návrh" opět schvaluje revizní lékař příslušné pojišťovny.
- Lázně po obdržení schváleného lázeňského návrhu od příslušné pojišťovny předvolají klienta nejpozději do 5 pracovních dnů před nástupem na pobyt. Možnost sjednání konkrétního termínu čerpání KLP za administrativní poplatek dle vybraného lázeňského hotelu.
- Zdravotní pojišťovna hradí ubytování ve dvoulůžkových pokojích kategorie standard. Nadstandardní ubytování a ubytování v jednolůžkovém pokoji za doplatek dle vybraného hotelu.
- Zdravotní pojišťovna hradí základní stravování formou plné penze (snídaně kontinentální, obědy a večeře výběrem z několika jídel). Možnost výběrové stravy (snídaně formou rautu, obědy a večeře výběrem z menu, ovocné a zeleninové saláty, ovoce, minerální voda, káva) za příplatek dle vybraného hotelu.
Příspěvková lázeňská péče (PLP)
- Zdravotní pojišťovna hradí pouze léčbu. Ubytování a stravování si hradí klient sám.
- PLP čerpá klient v rámci své dovolené.
- Délka léčení je stanovena lékařem na 14 nebo 21 dnů.
- Termín pobytu, kategorii ubytování a typ stravy si klient může rezervovat předem na webových stránkách vybraného lázeňského hotelu.
Zdravotní pojišťovny
Spolupracujeme se všemi zdravotními pojišťovnami v ČR.
Léčbu některých indikací poskytujeme pouze formou KLP nebo PLP dle smluvních podmínek s danou zdravotní pojišťovnou. Informace o konkrétní indikaci a zdravotní pojišťovně Vám poskytne obchodní oddělení ve vybraném hotelu. Ukaž kontakty
- Všeobecná zdravotní pojišťovna
- Oborová zdravotní pojišťovna
- Vojenská zdravotní pojišťovna
- Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra
- Česká průmyslová zdravotní pojišťovna (sloučené ČNZP a Hutnická)
- Revírní bratrská pokladna
- Zdravotní pojišťovna Škoda
VYBERTE SI LÁZEŇSKÉ MÍSTO DLE INDIKACE
Na webových stránkách vybraného lázeňského hotelu naleznete více informací ke KLP a PLP, aktuální ceny a možnost předběžné rezervace termínu pobytu. Ukaž lázeňská místa