Do lázní se zdravotní pojišťovnou

Poradíme Vám, jak postupovat při žádosti o lázeňský pobyt hrazený zdravotní pojišťovnou.

Postup žádosti o lázeňskou péči

  1. Základem je dokument "Návrh na lázeňskou péči", který vypisuje praktický lékař na doporučení odborného nebo ošetřujícího lékaře.

  2. "Návrh" může vypsat také odborný lékař před ukončením hospitalizace nebo při Vaší ambulantní kontrole. Toto doporučení odevzdáte praktickému lékaři, který pro Vás „Návrh" vypíše.

  3. Lékař uvede do „Návrhu" indikaci i lázeňské místo a odešle do zdravotní pojišťovny. Dle zdravotního stavu klienta může navrhnout komplexní nebo příspěvkovou lázeňskou péči.

  4. "Návrh" vždy schvaluje revizní lékař dané zdravotní pojišťovny.

  5. V případě zájmu o sjednání konkrétního termínu čerpání KLP je možné rezervovat termín telefonicky nebo písemně. Za rezervaci určeného termínu nástupu na komplexní lázeňskou péči hradí klient rezervační poplatek dle aktuálně platného ceníku. Rezervační poplatek je nevratný.

  6. Neschválí-li zdravotní pojišťovna hrazenou lázeňskou péči, může klient absolvovat pobyt v lázních jako samoplátce - lázeňské léčebné pobyty.

Možnosti lázeňské péče

  • Komplexní lázeňská péče (KLP)

Zdravotní pojišťovna hradí léčbu, ubytování i celodenní stravu.

KLP čerpá klient v době pracovní neschopnosti.

Délka léčení je stanovena na 28 dnů u vybraných indikací.

Platnost schváleného návrhu na KLP je 3 měsíce od data vystavení.

Pokud revizní lékař schválí průvodce pro pobyt dospělého klienta, hradí zdravotní pojišťovna průvodci ubytování a stravu.

Lázeňskou rehabilitaci lze v některých případech prodloužit. "Návrh" opět schvaluje revizní lékař příslušné pojišťovny.

Zdravotní pojišťovna odesílá schválený návrh přímo lázním, které klienta předvolají k nástupu do lázní.

  • Příspěvková lázeňská péče (PLP)

Zdravotní pojišťovna hradí pouze léčbu. Ubytování a stravování si hradí klient sám.

PLP čerpá klient v rámci své dovolené.

Délka léčení je dle návrhu lékaře, který ji doporučuje, 14 nebo 21 dnů.

Platnost schváleného návrhu na PLP je 6 měsíců od data vystavení.

Pro rezervaci termínu pobytu kontaktujte vybraný lázeňský hotel - kontakty.

Spolupracujeme:

Všeobecná zdravotní pojišťovna

Oborová zdravotní pojišťovna

Vojenská zdravotní pojišťovna

Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra

Česká průmyslová zdravotní pojišťovna
(sloučené ČNZP a Hutnická)

Revírní bratrská pokladna

Zdravotní pojišťovna Škoda

DŮLEŽITÉ Informace

Lázeňský poplatek

Klient hradí za každý den pobytu v lázních lázeňský poplatek.

  • VÝŠE LÁZEŇSKÉHO POPLATKU

Lázeňský hotel ROYAL Mariánské Lázně - 15 Kč/os./den

Lázeňské hotely MIRAMARE Luhačovice - 15 Kč/os./den

SIRNATÉ LÁZNĚ Ostrožská Nová Ves - 12 Kč/os./den

Lázeňský hotel ELIŠKA Velké Losiny - 15 Kč/os./den

  • OSVOBOZENI OD POPLATKU

Držitelé průkazu ZTP-P a jejich průvodci.

Osoby mladší 18 let a starší 70 let.

Studenti po předložení potvrzení o studiu.

Stravování

Zdravotní pojišťovna hradí standardní stravování formou plné penze.

  • STRAVA STANDARDNÍ

Racionální a dietní strava. Snídaně kontinentální, obědy a večeře výběrem z několika jídel. Možnosti dietního stravování a konzultace s nutričním terapeutem.

  • STRAVA NADSTANDARDNÍ

Nehradí zdravotní pojišťovna, možnost objednání za příplatek. Snídaně formou bufetu, obědy a večeře výběrem z menu, ovocné a zeleninové saláty, ovoce, minerální voda, káva.

ubytování

Zdravotní pojišťovna hradí ubytování ve dvoulůžkových pokojích kategorie standard.

Nadstandardní ubytování a ubytování v jednolůžkovém pokoji je za příplatek - nabídka ubytování.